lördag 13 december 2014

Äntligen tillbaka.

Jag är tillbaka.
Glöm den andra bloggen, den saknar alldeles för många funktioner. Den kanske kommer igång i framtiden.
Har saknat att blogga, men andra saker har snott min tid och uppmärksamhet.
Är dock väldigt rastlös så blir perfekt att skriva av sig.

Vad har hänt på sistone?
Känns som det är så mycket.
Senaste nyheten som tyvärr är mycket sorgsen; pappa ringde i onsdags när jag var på väg till jobbet och berättade att mormor gått bort.
Det kom som en chock, visst är man lite bredd på att det kan hända, hon var ändå 88 år, men hon hade en anhörighetsträff och jul att se fram emot så inte trodde jag innan dess.
Såg så fram emot att träffa henne på julafton och se hur hon skiner upp när hon ser maken och mig.

Mormor och jag har inte alltid haft en bra relation, väldigt lika tror jag. Vi bråkade alltid när jag var tonåring. Men det blev bättre med åren och riktigt bra när jag träffade min nuvarande make. Hon var stormförtjust i honom.
Den bild av henne jag kommer bära med mig, är för någon jul sedan. Hon var rätt grinig då, men kom med en nybakt lussebulle och hon som ett lyckligt barn sken upp och sträckte ut händerna efter bullen som om den var av renaste guld. ❤️

I övrigt har det mest hänt positiva saker för mig.
Har ett jobb jag stormtrivs med, med supergulliga kollegor och en chef jag önskar att jag alltid haft.
Nya vänner och bekanta.
Gått ner i vikt, ca 10kg sen tidig sommar. Nu har jag bara 4kg kvar till min idealvikt, dvs den vikt jag vill ha och inte enligt nått BMI, då skulle jag behöva gå ner ca 15kg till men så smal vill jag inte vara.
Mitt självförtroende har aldrig varit såhär bra. Mår bra och försöker göra saker hela tiden, man vet aldrig när livet eller någon förmåga kan ta slut. 
Pysslar gör jag fortfarande titt som tätt, bra avkoppling.
Kommer göra ett inlägg om pyssel som gjorts på senaste.

Just det, familjen har blivit mycket större....nä inga snorungar.
I juli kläcktes 11små kycklingar, så ja nu har vi höns...och tuppar.
Maken har även skaffat två bikupor. 

Hm...tror inte jag har mer att uppdatera.

Ni hittar mig på instagram också:  susenbusen01 :)

1 kommentar: