söndag 29 april 2012

Awsome!

Burleskloppis!
Är grymt glad och nöjd över denna dag.
Burleskloppisen som jag berättade om i ett tidigare inlägg var idag. Det fanns mycket fina kläder och saker, folk var snygga och hur trevliga som helst. ^^
Träffade på Johanna som skriver bloggen Retrolover. Jättekul. Kände mig lite som ett fan som går fram till sin idol, haha. Bilden på oss ser lite ut som idolbild. Haha. ;P
Tror hennes bild blev bättre. :)
Det var fler jag kände igen också, som Karin som sydde upp min bröllopsklänning.
Det var lite underhållning med burlesk strip-teese.
Detta är Fröken Fauke. Hon var underbar, smakfullt (haha kärringkommentar) och lekfull. ^^
Efter Fröken Frauke var det lottdragning och tro det eller ej - jag vann! Haha, jag brukar aldrig vinna.
Man fick välja bland några priser, tråkiga var att det blev dragning igen om vem av vinnarna som fick välja först och jag var bland dom sista att välja. Men jag är nöjd ändå, valde tidningen "Min Boudoir". Första nummret och signerad. Jag hade tänkt försöka få tag i den tidningen, nummer två finns ute nu.......och Johanna som jag nämnde nyss är med i den. Kolla in Snyggisen!
Glömt och nämna att jag var där med Marie, Emelie och Linda. Jag måste skärpa mig när det gäller att ta bilder, inte en enda bild tog jag på dom. :/
Vi hade iaf jättetrevligt, käkade efteråt och gick förbi och glodde på SF-Bokhandeln.
(Folk måste trott att jag var en utklädd fyraåring eller nått sånt då jag lyckoskuttade, fnittrade lyckligt och lät *iiiih* och *iiiihihihiii* varje gång jag såg nått gulligt - speciellt Totoro-puzzlet ^^....det är nått fel på mig.)
Hemma igen satt jag i solen och njöt och vilade mina svullna, trötta fötter. Nöjd!
Jomen just det. Fyndade ju lite grejjer oxå.
Dessa fantastiskt fina skor....nu ska jag använda mer grönt igen (grönt var min favvofärg i gymnasiet).
Ångrar lite att jag inte köpte fler skor som jag suktade på.
Örhängen 20kr -kunde inte låta bli.
Fina berlockhalsbandet föll jag pladask för oxå. :)
Köpte en svart bommulsklänning med vita prickar för en billig slant. Dock är detta bästa bilden med den på.
-syns det att jag är trött? :P
Den sitter inte jättesmickande, men söt och skön -med ett skärp blir den "piffig"

2 kommentarer:

  1. Du får ta några bilder av dom jag laddade upp på fb om du vill :)

    SvaraRadera
  2. TACK för alla fina saker du skrev om mig! <3 Har skrivit om dig också, kolla kolla :) Kram

    SvaraRadera